
Czy wiesz, że w instytucjach Unii Europejskiej pracuje tylko ok. 4 200 polskich urzędników, z czego 136 osób na stanowiskach kierowniczych średniego i wyższego szczebla? Zalecany dla Polski udział personelu – proporcjonalny do liczby ludności UE – wynosi 8,2% dla Polski (tzw. kwota narodowa). Jako Polska jesteśmy daleko na drodze do jego osiągnięcia. We wszystkich instytucjach UE udział Polaków to jedynie ok. 5%. W Komisji Europejskiej udział Polaków to mniej niż 6% ogólnej kadry urzędniczej, a na stanowiskach managerskich – tylko 3,8% (middle management) i 5,3% (senior management).
Jakie warunki musisz spełniać, żeby wystartować w rekrutacji?
- Obywatelstwo jednego z państw członkowskich UE
- Wykształcenie wyższe (min. licencjat lub równoważny stopień – dowolny kierunek!)
- Znajomość 2 języków UE: np. język polski i jednego z języków roboczych (angielski, francuski, niemiecki)
- Brak wymaganego doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów
Jeśli chcesz spróbować swoich szans w rekrutacji na urzędnika unijnego to dobrze się do tego przygotuj. Zapraszamy na jedyny w Polsce kompleksowy i intensywny kurs przygotowawczy do testów EPSO: werbalnych, numerycznych, abstrakcyjnych, cyfrowych, testu z wiedzy o Unii Europejskiej oraz testu pisemnego.
Rejestracja trwa tylko do 4 września 2025! Kurs rusza 6 września – zajęcia w weekendy (9:30-17:00). Możliwość uczestnictwa stacjonarnie lub online!
Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://sobieski.org.