Zasady działalności
Klubu Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego
I. Misja i cele
Misją Klubu Absolwentów UW jest budowanie i rozwijanie więzi między uczelnią a jej absolwentami. Działania Klubu Absolwentów UW mają charakter informacyjno-integracyjny i są przygotowane specjalnie dla absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.
W szczególności do zadań Klubu Absolwentów UW (dalej: Klub) należy:
- kształtowanie bardzo dobrych relacji i współpracy absolwentów z całym środowiskiem akademickim UW,
- prowadzenie serwisu informacyjnego dla absolwentów o wydarzeniach na uczelni, osiągnięciach naukowych studentów, pracowników i absolwentów UW,
- informowanie o możliwości dalszego kształcenia i zdobywania wiedzy na UW w ramach studiów podyplomowych, kursów, szkoleń i wykładów,
- tworzenie możliwości dyskusji, wymiany poglądów i doświadczeń, nawiązywania kontaktów biznesowych na stronie internetowej oraz podczas zjazdów i spotkań absolwentów,
- organizowanie programów stypendialnych i mentorskich dla studentów i absolwentów, kursów, szkoleń, projektów naukowo-badawczych, wystaw, pokazów, konkursów, odczytów, dyskusji, sympozjów, seminariów, konferencji,
- prowadzenie działalności lobbingowej i fundraisingowej na rzecz UW,
- propagowanie wzorców osobowych, zachowań i inicjatyw wspomagających działania w zakresie budowy właściwego wizerunku UW oraz jego absolwentów,
- współpraca z organizacjami zrzeszającymi absolwentów UW w kraju i za granicą.
II. Organizacja
- Biuro Promocji UW (dalej: Biuro) prowadzi bazę danych członków Klubu, stronę internetową Klubu, odpowiada za organizację działalności Klubu i zapewnia przepływ informacji. W realizacji tych zadań Biuro współdziała z innymi jednostkami Uczelni.
- Członkostwo w Klubie jest dobrowolne. Członkowie Klubu mogą w jego działalności uczestniczyć w stopniu przez siebie wybranym.
- Członkowie Klubu mogą wspierać działalność Uniwersytetu.
- Klub funkcjonuje na zasadach właściwych dla społeczności akademickiej, zwłaszcza jest otwarty na wszelkie inicjatywy oraz zapewnia swobodę przepływu informacji, różnorodność podejmowanych przedsięwzięć i spontaniczność działania.
- Program działania Klubu jest kształtowany z uwzględnieniem propozycji członków Klubu w drodze wymiany informacji i uwag.
III. Zasady członkostwa
- Klub jest otwarty dla wszystkich absolwentów studiów I stopnia (licencjackie), II stopnia (magisterskie uzupełniające lub jednolite magisterskie), III stopnia (doktoranckie) lub studiów podyplomowych UW. Warunkiem przynależności do Klubu jest wypełnienie Deklaracji Absolwenta UW.
- Zapisując się do Klubu absolwent wypełnia Deklarację Absolwenta UW i składa oświadczenia w przedmiocie wyrażenia bądź nie zgody na wykorzystanie i przetwarzanie danych osobowych.
- Biuro po otrzymaniu Deklaracji Absolwenta UW dokonuje weryfikacji danych i wpisuje do elektronicznej bazy nową osobę jako pełnoprawnego członka Klubu, co oznacza, iż przysługują jej wszystkie prawa wynikające z członkostwa w Klubie.
- Dołączenie do Klubu wymaga wypełnienia wszystkich pól formularza w Deklaracji Absolwenta UW określonych jako obowiązkowe.
- W przypadku braku identyfikacji absolwenta w bazie danych uczelni zostanie on poproszony o okazanie pracownikowi Biura odpowiedniego dokumentu poświadczającego ukończenie studiów na UW.
- W przypadku stwierdzenia, iż dane osobowe podane w Deklaracji Absolwenta UW są nieprawdziwe, Biuro zastrzega sobie prawo do usunięcia z grona członków Klubu osoby, która przesłała informacje niezgodne z prawdą.
- Każdy członek Klubu ma prawo wglądu do swoich danych, a także prawo ich poprawiania i żądania usunięcia. W tym celu należy skontaktować się z Biurem pod adresem: redakcja.ka@uw.edu.pl.
- Dane teleadresowe członków Klubu znajdujące się w bazie są udostępniane wyłącznie członkom Klubu za zgodą osób, których dane dotyczą.
- Absolwent ma prawo do rezygnacji z członkostwa w Klubie w każdym czasie po uprzednim powiadomieniu o tym Biura drogą mailową, pocztową lub osobiście. Członkostwo w Klubie ustaje z chwilą skutecznego złożenia przez absolwenta oświadczenia o rezygnacji.
- Biuro zastrzega sobie prawo, a absolwent to prawo akceptuje, do wykluczenia danej osoby z grona członków Klubu, gdy narusza ona niniejsze Zasady lub prowadzi działania na niekorzyść Klubu, jego członków lub Uniwersytetu Warszawskiego.
- Decyzję w sprawie odmowy przyjęcia absolwenta do Klubu lub wykluczenia z Klubu wydaje kierownik Biura.
- Absolwentowi przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji do Rektora lub właściwego prorektora UW w terminie 14 dni od otrzymania decyzji z Biura.
- W momencie wystąpienia lub wykluczenia członka z Klubu danej osobie przestają przysługiwać przywileje członka Klubu, jest ona również zobowiązana do zwrócenia Karty Absolwenta UW w terminie do tygodnia od dnia rezygnacji lub wykluczenia z grona członków Klubu.
IV. Przywileje
- Członkowie Klubu mają prawo do skorzystania z następujących przywilejów:
- bezpłatnego newslettera,
- dostępu do wewnętrznego portalu USOSweb UW i utworzenia własnego Profilu Absolwenta (opcja dla osób, które otrzymały dyplom po 2004 r. i miały konto w USOSweb),
- możliwości aktywnego kształtowania działalności Klubu poprzez zgłaszanie swoich propozycji i projektów oraz ofert współpracy.
- Każdy członek Klubu ma prawo do uzyskania płatnej Karty Absolwenta UW, zwanej dalej Kartą, upoważniającej do skorzystania z przywilejów na UW oraz zniżek przy zakupie towarów i usług instytucji współpracujących zwanych Partnerami Klubu. Lista jest publikowana na stronie internetowej Klubu.
- Członkowie Klubu zainteresowani uzyskaniem Karty zamawiają ją przy rejestracji do Klubu lub w dowolnym innym momencie przez stronę internetową Klubu.
- Członkowie Klubu zainteresowani uzyskaniem Karty dokonują opłaty na wskazany rachunek bankowy. Wysokość opłaty jest aktualizowana na stronie internetowej Klubu i wynika z regulacji właściwych organów uczelni.
- Termin oczekiwania na Kartę wynosi do 10 dni roboczych od dostarczenia zdjęcia i wpływu opłaty za Kartę na rachunek bankowy.
- Karta odbierana jest osobiście przez absolwenta lub wysyłana pocztą na wskazany podczas zamówienia adres do korespondencji.
- Jednostką upoważnioną do wydawania Kart jest Biuro.
- Karta jest formą identyfikacji członków Klubu.
- Karta wydawana jest na okres 4 lat. Po tym czasie wydawana jest nowa Karta na wniosek absolwenta.
- Wizerunek Karty określa załącznik nr 1.
- Wszelkie zmiany wizerunku Karty będą ogłaszane na stronie internetowej Klubu.
- W przypadku: zagubienia lub kradzieży Karty, zmiany nazwiska posiadacza Karty, zniszczenia Karty jest możliwość wydania nowej Karty na wniosek absolwenta i po uiszczeniu opłaty. Opłata za wydanie nowej Karty jest równa aktualnej opłacie za Kartę.
- Status członka Klubu przysługuje każdemu, kto spełnił wymogi formalne bez względu na to, czy jest on lub nie jest posiadaczem Karty.
- Biuro przyznaje również status członka honorowego oraz wydaje bezterminową kartę honorową. Kandydatury osób, którym przyznaje się status członka honorowego i kartę honorową są rozpatrywane i akceptowane przez Zespół Rektorski. Kryterium przyznawania statusu członka honorowego nie stanowi ukończenie Uniwersytetu Warszawskiego. Członkom honorowym Klubu przysługują wszystkie przywileje przypisane członkom Klubu.
V. Warunki współpracy z instytucjami zewnętrznymi
- Uniwersytet Warszawski wybiera na Partnera Klubu instytucję godną zaufania wyróżniając ją w ten sposób spośród innych podmiotów funkcjonujących na rynku.
- Wyboru Partnera Klubu dokonują pracownicy Biura po uprzednim zapoznaniu się z działalnością instytucji i jej ofertą.
- Partner Klubu może wyróżnić członków Klubu spośród grona swoich klientów poprzez udzielanie specjalnego rabatu w opłatach za oferowane towary lub usługi.
- Informacje o Partnerze Klubu (adres instytucji, logo i adres strony internetowej) oraz ofercie skierowanej do członków Klubu znajdują się na stronie internetowej Klubu.
- Szczegółowe warunki współpracy pomiędzy Partnerem Klubu a Uniwersytetem Warszawskim określa odrębna umowa zawarta pomiędzy tymi podmiotami.
- Istnieje możliwość podjęcia innych form współpracy (np. fundowanie nagród, specjalne oferty promocyjne) przez Partnerów Klubu oraz przez podmioty Partnerem Klubu nie będące.
VI. Ustalenia końcowe
- Niniejsze Zasady są ogłaszane poprzez umieszczenie na stronie internetowej Klubu. Są również do wglądu w siedzibie Klubu.
- Uniwersytet Warszawski zastrzega sobie prawo zmiany niniejszych Zasad.
- Zmiany będą udostępniane na stronie internetowej Klubu.