Klub Absolwentów UWjest nas coraz więcej

Wersja beta

FAQ

Poniżej można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące działalności Klubu Absolwentów UW. W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt e-mailowy pod adresem kontakt@absolwent.uw.edu.pl.

Zachęcamy również do zapoznania się z aktualnymi Zasadami działalności Klubu Absolwentów UW.

Członkostwo w Klubie Absolwentów UW

W jaki sposób mogę zostać członkiem Klubu Absolwentów UW?

Członkiem Klubu Absolwentów UW można zostać po wypełnieniu formularza zgłoszenia dostępnego na stronie www.klubabsolwentow.uw.edu.pl/dolacz/.

Studenci UW kończący studia mają możliwość zapisania się do Klubu, odznaczając odpowiednie pole w obiegówce wypełnianej elektroniecznie lub w formie papierowej.

Co mam zrobić, jeśli nie mam numeru PESEL i nie mogę tym samym wypełnić do końca Deklaracji Absolwenta UW?

W takim przypadku należy zgłosić ten fakt do Biura Klubu, można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt).

Czy członkiem Klubu może zostać również absolwent studiów licencjackich?

Tak. Członkiem Klubu Absolwentów UW może zostać absolwent studiów licencjackich, magisterskich, doktoranckich oraz podyplomowych.

Czy członkiem Klubu może zostać również absolwent studiów podyplomowych?

Tak. Członkiem Klubu Absolwentów UW może zostać absolwent studiów licencjackich, magisterskich, doktoranckich oraz podyplomowych. 

Czy wyrażenie zgody w obiegówce na przystąpienie do Klubu Absolwentów UW wiąże się z jakimiś kosztami finansowymi, np. opłatami członkowskimi?

Nie. Jedynie wydanie Karty Absolwenta UW wiąże się z wniesieniem opłaty w wysokości 50 zł.

W jaki sposób mogę zaktualizować swoje dane osobowe?

W przypadku zmiany danych osobowych można je zaktualizować na stronie www.klubabsolwentow.uw.edu.pl/dolacz/ po przejściu do formularza ZAPISZ SIĘ / ZAKTUALIZUJ DANE.

Czy istnieje możliwość rezygnacji z członkostwa w Klubie?

Tak. Kwestię tę reguluje ust. 9 w dziale III. Zasady członkostwa Zasad Działalności Klubu Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego, który statuuje:

Absolwent ma prawo do rezygnacji z członkostwa w Klubie w każdym czasie po uprzednim powiadomieniu o tym Biuro drogą mailową, pocztową lub osobiście. Członkostwo w Klubie ustaje z chwilą skutecznego złożenia przez absolwenta oświadczenia o rezygnacji.

Wypełniłem poprawnie Deklarację Absolwenta UW, ale nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem dołączenia do Klubu. Co mam zrobić?

W takim przypadku należy zgłosić ten fakt do Biura Klubu, można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt).

Czy w wydarzeniach klubowych mogą oprócz członków Klubu i ich rodzin uczestniczyć osoby towarzyszące?

Tak. Wydarzenia organizowane przez Klub Absolwentów UW mają zwykle charakter otwarty (debaty, koncerty, pikniki itp.). Na wydarzenia, w których może uczestniczyć wyłącznie członek Klubu (i jego najbliższa rodzina) obowiązuje zaproszenie lub rejestracja.

Czy nie posiadając dostępu do Internetu, można zapisać się do Klubu?

Tak. W takim przypadku należy zgłosić się osobiście do Biura Klubu (Kontakt). Osoby, które studiowały na Uniwersytecie Warszawskim przed 2004 r. proszone są o zabranie ze sobą oryginału lub odpisu dyplomu.

Czy mogę otrzymać zaświadczenie o członkostwie w Klubie Absolwentów UW?

Tak. W takim przypadku należy zgłosić taką prośbę telefonicznie, e-mailowo lub zgłosić się osobiście do Biura Klubu (Kontakt).

Karta Absolwenta UW

Zgubiłem Kartę Absolwenta UW. Co mam zrobić, aby otrzymać nową?

Istnieje możliwość odpłatnego wydania duplikatu Karty na podstawie odpowiedniego pisemnego oświadczenia podpisanego przez absolwenta w przypadku:
– zagubienia lub kradzieży Karty,
– zmiany nazwiska posiadacza Karty (w tym przypadku konieczny jest zwrot Karty ze starym nazwiskiem),
– zniszczenia Karty (w tym przypadku należy zniszczoną Kartę zwrócić do Biura).

Opłata za wydanie duplikatu Karty jest równa aktualnej opłacie za Kartę.

Skradziono mi Kartę Absolwenta UW. Co mam zrobić, aby otrzymać nową?

Istnieje możliwość odpłatnego wydania duplikatu Karty na podstawie odpowiedniego pisemnego oświadczenia podpisanego przez absolwenta w przypadku:
– zagubienia lub kradzieży Karty,
– zmiany nazwiska posiadacza Karty (w tym przypadku konieczny jest zwrot Karty ze starym nazwiskiem),
– zniszczenia Karty (w tym przypadku należy zniszczoną Kartę zwrócić do Biura).

Opłata za wydanie duplikatu Karty jest równa aktualnej opłacie za Kartę.

Zmieniłem nazwisko. Chciałbym w związku z tym wymienić Kartę Absolwenta UW. Co mam zrobić, aby otrzymać nową?

Istnieje możliwość odpłatnego wydania duplikatu Karty na podstawie odpowiedniego pisemnego oświadczenia podpisanego przez absolwenta w przypadku:
– zagubienia lub kradzieży Karty,
– zmiany nazwiska posiadacza Karty (w tym przypadku konieczny jest zwrot Karty ze starym nazwiskiem),
– zniszczenia Karty (w tym przypadku należy zniszczoną Kartę zwrócić do Biura).

Opłata za wydanie duplikatu Karty jest równa aktualnej opłacie za Kartę.

Moja Karta Absolwenta UW uległa zniszczeniu. Co mam zrobić, aby otrzymać nową?

Istnieje możliwość odpłatnego wydania duplikatu Karty na podstawie odpowiedniego pisemnego oświadczenia podpisanego przez absolwenta w przypadku:
– zagubienia lub kradzieży Karty,
– zmiany nazwiska posiadacza Karty (w tym przypadku konieczny jest zwrot Karty ze starym nazwiskiem),
– zniszczenia Karty (w tym przypadku należy zniszczoną Kartę zwrócić do Biura).

Opłata za wydanie duplikatu Karty jest równa aktualnej opłacie za Kartę.

Na utraconej karcie Absolwenta UW miałem zakodowany bilet ZTM. Co mam zrobić?

W przypadku zakodowania na Karcie Absolwenta UW biletu ZTM i jej utraty lub uszkodzenia należy zgłosić się do Biura Klubu (Kontakt).

Postępowanie w sytuacji uszkodzenia karty, na której kodowane były bilety komunikacji miejskiej:

W sytuacji, gdy Karta Absolwenta UW zostanie uszkodzona w sposób, który uniemożliwi odczytanie innych danych zapisanych na elektronicznym układzie zgodnym ze standardem MIFARE, a zakodowane dane biletu komunikacji miejskiej pozostaną nieuszkodzone, należy udać się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM (POP ZTM) wraz z zaświadczeniem zawierającym nr MIFARE karty wydanym przez upoważnione komórki organizacyjne Uczelni, a także z wypełnionym wnioskiem o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (SWKM) i aktualnym zdjęciem.

Absolwent uprawniony jest do otrzymania SWKM z zakodowanym biletem komunikacji miejskiej o identycznym terminie ważności oraz identycznej wartości jakie zakodowane były na uszkodzonej Karcie.

W przypadku uszkodzenia innych danych zakodowanych na Karcie kontrakt miejski zostanie usunięty.

Wydanie pierwszej SWKM jest bezpłatne, natomiast za wydanie duplikatu Karty w przypadku jej zagubienia bądź kradzieży opłata dodatkowa jest zgodna z obowiązującą Taryfą przewozową. Opłaty dodatkowej nie pobiera się w przypadku zmiany danych osobowych właściciela.

Do momentu otrzymania nowej Karty Absolwenta UW z Uczelni dokumentami uprawniającymi do przejazdu środkami komunikacji miejskiej będą: SWKM z przekodowanym kontraktem, którą absolwent otrzymał w jednym z POP ZTM.

W sytuacji, gdy absolwent otrzyma nową kartę może udać się do POP ZTM w celu przekodowania niewykorzystanej części biletu ze SWKM na kartę absolwenta.

Na uszkodzonej karcie Absolwenta UW miałem zakodowany bilet ZTM. Co mam zrobić?

W przypadku zakodowania na Karcie Absolwenta UW biletu ZTM i jej utraty lub uszkodzenia należy zgłosić się do Biura Klubu (Kontakt).

Postępowanie w sytuacji uszkodzenia karty, na której kodowane były bilety komunikacji miejskiej:

W sytuacji, gdy Karta Absolwenta UW zostanie uszkodzona w sposób, który uniemożliwi odczytanie innych danych zapisanych na elektronicznym układzie zgodnym ze standardem MIFARE, a zakodowane dane biletu komunikacji miejskiej pozostaną nieuszkodzone, należy udać się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM (POP ZTM) wraz z zaświadczeniem zawierającym nr MIFARE karty wydanym przez upoważnione komórki organizacyjne Uczelni, a także z wypełnionym wnioskiem o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (SWKM) i aktualnym zdjęciem.

Absolwent uprawniony jest do otrzymania SWKM z zakodowanym biletem komunikacji miejskiej o identycznym terminie ważności oraz identycznej wartości jakie zakodowane były na uszkodzonej Karcie.

W przypadku uszkodzenia innych danych zakodowanych na Karcie kontrakt miejski zostanie usunięty.

Wydanie pierwszej SWKM jest bezpłatne, natomiast za wydanie duplikatu Karty w przypadku jej zagubienia bądź kradzieży opłata dodatkowa jest zgodna z obowiązującą Taryfą przewozową. Opłaty dodatkowej nie pobiera się w przypadku zmiany danych osobowych właściciela.

Do momentu otrzymania nowej Karty Absolwenta UW z Uczelni dokumentami uprawniającymi do przejazdu środkami komunikacji miejskiej będą: SWKM z przekodowanym kontraktem, którą absolwent otrzymał w jednym z POP ZTM.

W sytuacji, gdy absolwent otrzyma nową kartę może udać się do POP ZTM w celu przekodowania niewykorzystanej części biletu ze SWKM na kartę absolwenta.

Mam Kartę Absolwenta UW innego wzoru niż zaprezentowana na stronie internetowej. Czy moja karta jest ważna? Czy mam ją wymienić? Czy będę płacić za wymianę karty?

Dotychczas wydawane były dwa rodzaje kart dla absolwentów UW.

  1. Karty Absolwenta UW według wzoru bez zdjęcia z wydrukowaną datą są ważne do podanej na karcie daty ważności i nie podlegają wymianie. Po utracie ważności swojej karty absolwent, który chce nadal korzystać z przywilejów związanych z kartą powinien wnioskować o wystawienie nowej karty wysyłając wiadomość pod adresem e-mail: kontakt@absolwent.uw.edu.pl oraz wnieść opłatę w wysokości 50 zł na wskazane konto i dostarczyć aktualne zdjęcie typu legitymacyjnego.
  2. Karty Absolwenta UW według wzoru ze zdjęciem bez wydrukowanej daty ważności podlegają bezpłatnej wymianie w terminie do 12 miesięcy od daty jej wystawienia. 

UWAGA! Posiadanie nowej Karty Absolwenta UW nie wiąże się z dotychczasowym obowiązkiem wpłaty za możliwość wypożyczania książek w Bibliotece Uniwersyteckiej. Oczywiście wszystkie dobrowolne wpłaty darczyńców wspierające zasoby księgozbioru uniwersyteckiego są niezwykle cenne (zob. akcję KSIĄŻKA Z REKOMENDACJĄ).

W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod adresem e-mail: kontakt@absolwent.uw.edu.pl. W wiadomości prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz numeru wydrukowanego na karcie.

Mam ważną kartę do wypożyczalni BUW, ale stary wzór karty klubowej. Czy muszę coś robić?

Nie. Dopiero, gdy skończy się ważność karty do wypożyczalni BUW, należy zgłosić zapotrzebowanie na nową Kartę Absolwenta UW.

Czy mogę zamówić Kartę Absolwenta UW z indywidualnym wzorem?

Na razie nie ma takiej możliwości. Dla wszystkich członków Klubu Absolwentów UW przewidziany jest jednolity wzór karty. Gdy będzie możliwe zamawianie spersonalizowanych Kart Absolwenta UW, informacja o tym pojawi się w serwisie Klubu Absolwentów UW.

Jeden z Partnerów Karty Absolwenta UW nie chciał udzielić mi zniżki. Co mogę zrobić?

W takim przypadku należy zgłosić ten fakt do Biura Klubu, można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt).

Czy istnieje możliwość otrzymania faktury VAT za wydanie Karty Absolwenta UW?

Tak. W takim przypadku należy zgłosić prośbę do Biura Klubu, można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt).

Czy istnieje możliwość zwolnienia z wniesienia opłaty za wydanie Karty Absolwenta UW?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Opłata za kartę jest niewielka, symboliczna i wynosi 50 zł za 4 lata użytkowania karty.

Współpraca

Chciałbym zgłosić kandydata do działu JESTEM Z UW. Co mam zrobić?

Najpierw należy skontaktować się z Biurem Klubu w celu zweryfikowania kandydatury, można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt). Po przyjęciu kandydatury otrzymają Państwo szczegółowe instrukcje dotyczące przygotowania materiału tekstowego i zdjęciowego.

Chciałbym zgłosić siebie samego do działu JESTEM Z UW. Co mam zrobić?

Najpierw należy skontaktować się z Biurem Klubu. Można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt). Po omówieniu i przyjęciu kandydatury otrzymają Państwo szczegółowe instrukcje dotyczące przygotowania materiału tekstowego i zdjęciowego.

Nie jestem członkiem Klubu, ale chciałbym zamieścić ofertę dla klubowiczów w dziale ŚCIANA OFERT. Czy mogę to zrobić, mimo że oferty mogą zamieszczać tylko członkowie Klubu?

Jest taka możliwość. Najpierw należy skontaktować się z Biurem Klubu. Można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt).

Mam archiwalne zdjęcia z czasów studiów. Czy mogą one zostać opublikowane w dziale UW W GRAFICE I FOTOGRAFII?

Jest taka możliwość. Najpierw należy skontaktować się z Biurem Klubu. Można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt). Publikacja Państwa zdjęć będzie wiązała się z wyrażeniem przez Państwa zgody na taką publikację.

Czy członkowie Klubu mogą zgłaszać propozycje haseł w dziale SLANG UW?

Tak. Najpierw należy skontaktować się z Biurem Klubu. Można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt). Po omówieniu i zaakceptowaniu propozycji haseł otrzymają Państwo szczegółowe instrukcje dotyczące przygotowania artykułu hasłowego i materiału zdjęciowego.

Moja firma jest zainteresowana współpracą z Klubem Absolwentów. Jakie warunki muszę spełnić?

Najpierw należy skontaktować się z Biurem Klubu. Można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt). Z każdym z Państwa będziemy indywidualnie omawiali zakres i formę współpracy.

Inne

Czy jako członek Klubu mogę kopiować treści (teksty i zdjęcia) ze strony klubowej? Od kogo mogę uzyskać zgodę na ich wykorzystanie?

Teksty i zdjęcia w serwisie Klubu Absolwentów UW są w pełnym zakresie chronione prawem autorskim. W przypadku potrzeby ich wykorzystania na innych polach eksploatacji należy zgłosić się do Biura Klubu. Można zrobić to telefonicznie, e-mailowo lub osobiście (Kontakt).

Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

FreshMail.pl